Odżywki białkowe na masę?

Odżywki białkowe na masę?

Wspomagając organizm w rozbudowaniu masy mięśniowej warto pomyśleć o odżywce dostosowanej do indywidualnych, naszych potrzeb. Niewątpliwie bardzo dobrym suplementem diety są odżywki białkowe, których to ciało sportowca potrzebuje w większych ilościach. Poza tym białko jest podstawowym budulcem mięśni. Odżywka białkowa zawiera wyizolowane białko z takich produktów jak np. soja czy serwatka. Gdyby go zabrakło możemy się spodziewać zdecydowanego spadku muskulatury, dlatego też jest obowiązkowym składnikiem w zbilansowanej diecie. Odżywki białkowe dzielą się na serwatkowe, roślinne i zwierzęce nie mleczne. Serwatkowe są najbardziej popularne i rozróżniamy: koncentrat, izobat i hydrolizat. Koncentrat jest najtańszy i najmniej przetworzony, niestety ma zwiększoną ilość węglowodanów; izolat jest wyizolowaną formą białka, wolny od tłuszczy i laktozy, zawiera większą ilość białka; hydrolizat to najlepszy i jednocześnie najdroższy z produktów, wzbogacony procesem hydrolizy, który polepsza jego wchłanialność.

 

Przetrenowanie

Posted by admin on
Przetrenowanie

Jak rozpoznać przetrenowanie? Pierwszymi objawami fizycznymi, na które powinno się zwrócić uwagę to brak apetytu, duszności, ogólny brak siły i nieustające zmęczenie, drżenie kończyn, podwyższona temperatura i jeszcze wiele innych. Psychicznymi natomiast są rozdrażnienie, problemy z koncentracją, zniechęcenie, spadek libido, pogorszone samopoczucie. Wszystkim wiadomo, iż lepiej jest zapobiegać, niż później leczyć.

Jak więc do tego nie dopuścić?

W banalnie prostu sposób: przede wszystkim mierzmy siły na zamiary. Doświadczony sportowiec wie jak zadbać odpowiednio o organizm, aby go nie przeforsować; Amatorzy powinni skorzystać z rad trenera. Najważniejszym punktem jest dostosowanie planu treningowego do swoich możliwości, wprowadzenie zbilansowanej diety, systematyczne przerwy na odpoczynek oraz odpowiednia ilość snu, podczas którego organizm najlepiej się regeneruje. Jeśli tego nie dopilnujemy do przetrenowania dojdzie bardzo szybko, a wyjście z niego i powrót do wcześniejszej formy zajmie sporo czasu i może być dla sportowca nie lada wyzwaniem.

Więcej na ten temat:
http://www.sfd.pl/Przetrenowanie-t40766.html

Tribusteron

Posted by admin on
Tribusteron

Tribusteron charakteryzuje się tym, że w swoim składzie zawiera dość dużą ilość sproszkowanego, wodnego buzdyganka, stanowiącego bogate źródło naturalnych glikozydów, saponin steroidowych, alkaloidów roślinnych oraz bioflawonoidów.

Herbata pu erh

Posted by admin on
Herbata pu erh

Herbata czerwona pu erh głównie znana jest dla większości ze swoich magicznych właściwości odchudzających. Dodatkowo regularne jej picie pozwala skutecznie zlikwidować zły cholesterol, ostatnio badana wykazały również że ta herbata ma także właściwości zapobiegające próchnicy.

Prostownik grzbietu

Posted by admin on
Prostownik grzbietu

Prostownik grzbietu jest jednym z mięśni należącym do pleców. Jeżeli zależy nam na silnych i zdrowych plecach ten właśnie mięsień należy objąć szczególną troską. Jak wiadomo sprawne plecy to sprawne ciało. Najpopularniejszym ćwiczeniem pozwalającym wytrenować prostownik grzbietu jest martwy ciąg na ugiętych nogach. Efektywne, jednak nie należy do najprostszych do wykonania ćwiczeń. Jest to także technicznie najtrudniejsze ze wszystkich ćwiczeń jakie możemy wykonywać na siłowni z użyciem wolnego ciężaru. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego że wykonując martwy ciąg pobudza do pracy aż 70% swoich mięśni. Technika wykonywania ćwiczenia może być różna. Poprawne będzie zarówno wykonywanie go nachwytem jak i podchwytem, technika mieszana też nie będzie błędem. Ciekawostka: chwyt mieszany bardzo często w środowisku trenujących na siłowni określany jest mianem chwytu sumo. Oczywiście nie wolno nam zapominać że zanim przystąpimy do jakiegokolwiek ćwiczenia należy wykonać odpowiednią rozgrzewkę, w celu zminimalizowania ryzyka urazu.

Ćwiczenia na biceps

Posted by admin on
Ćwiczenia na biceps

Duży i muskularny biceps od wieków uznawany był nie tylko za symbol męskości, ale również dużej tężyzny fizycznej. Dziś duży biceps oznacza głównie że mamy do czynienia z częstym bywalcem siłowni. Jedno jest niezmienne dobrze wyrzeźbiona ta część ciała budzi zachwyt nie tylko w kobietach, ale również w mężczyznach.

Białko BCAA

Posted by admin on
Białko BCAA

Białko BCAA składa się z trzech zupełnie odrębnych aminokwasów takich jak leucyna, izoleucyna czy tez waliny, przy czym leucyna stanowi prawie połowę całego składu BCAA. Suplement ten produkowany jest w dużej mierze z myślą o sportowcach zajmujących się sportami sylwetkowymi, siłowymi, a także wytrzymałościowymi. Trenerzy zalecają stosowanie białka BCAA tuż przed treningiem. Ma to na celu usprawnienie procesów energetycznych, czyli takich które poprawiają zdolności wysiłkowe organizmu gdy już wszystkie możliwe źródła energii zostały wyczerpane. Leucyna i izoleucyna muszą być dostarczane organizmowi z zewnątrz, bowiem nasz układ nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć tych substancji. Najbogatszym źródłem leucyny na pewno są migdały, mięso, orzechy, oraz wszelkie mięsne przetwory. Natomiast walina jest niezbędnym elementem syntezy białek, które biorą udział w wydzielaniu energii. Organizm bardzo szybko zużywa ją na wszelkie potrzeby energetyczne, szczególnie w okresie zwiększonego obciążenia fizycznego.

Piłka nożna

Posted by admin on
Piłka nożna

Piłka nożna w obecnych czasach uznawana jest za najpopularniejszą grę sportową na całym świecie. Od ponad 100 lat ( pierwszy raz miało o to miejsce 1900 roku) jest również dyscypliną w której zawodnicy rywalizują o medale w letnich igrzyskach olimpijskich.

Liwko liwko

Posted by admin on
Liwko liwko

Istnieje wiele kręgów towarzyskich w których opowiadanie niezbyt śmiesznych, czasem może nie dla wszystkich zrozumiałych żartów uchodzi za kompletny upadek towarzyski. Jednak bardzo często na wielu spotkaniach towarzyskich królują tak zabawne suchary, czyli delikatnie mówiąc dowcipy niezbyt śmieszne.

Cykl kreatynowy

Posted by admin on
Cykl kreatynowy

Mimo coraz większej wiedzy odnoszącej się do rynku suplementów nadal wokół niektórych z nich krąży wiele mitów i niedomówień, bardzo często niewiele mających wspólnego z aktualnym stanem faktycznym. Jedynym w zasadzie pewnikiem jest kreatyna, która przeszła najwięcej różnego rodzaju badań potwierdzających, że przy rozsądnym stosowaniu daje pożądane efekty nie wpływając jednocześnie negatywnie na zdrowie.